Start Nasz dorobek
Portfolio-Dorobek PDF Drukuj Email
wtorek, 21 kwietnia 2009 11:12
Najpierw ukazały się dwa tomy: „Zamki w Polsce północnej i środkowej” (1999 r.) i „Zamki w Polsce południowej” (1999 r.) obejmujące 250 zamków i malowniczych ruin, wybranych przez nas spośród niemal 400, które odwiedziliśmy.
2001 roku ukazał się wybór 150 (155 w wydaniu III) najciekawszych zamków, opisanych w przewodniku „Polska. Najciekawsze zamki”. Ta ostatnia pozycja doczekała się już trzech wydań. Ostatnie ukazało się w 2005 roku.
uzdrowiska ii W 2006 roku ukazał się przewodnik „Polska. Najpiękniejsze uzdrowiska”. Narodził się on z naszego autentycznego zachwytu nad miejscowościami o charakterze uzdrowiskowym.
W 2012 roku ukazało się nowe, zaktualizowane wydanie tego przewodnika.

polska-festyny-turnieje-zloty-jarmarki-ii Także w 2006 roku ukazał się przewodnik „Polska. Festyny - Turnieje - Zloty - Jarmarki”. Był on efektem naszych licznych wyjazdów na turnieje rycerskie, pokazy lotnicze, imprezy folklorystyczne, inscenizacje historyczne, pikniki i parady. W sumie opisaliśmy 101 imprez, organizowanych cyklicznie w różnych zakątkach Polski.
2012 roku ukazało się nowe, zaktualizowane wydanie tego przewodnika.
W maju 2007 roku ukazał się nasz przewodnik: „Toruń, Bydgoszcz. Miasta dla ciekawych”, wydany przez wydawnictwo Hachette Livre (dawniej Wiedza i Życie). Przedstawiliśmy w nim dwa niezwykle ciekawe miasta, Toruń i Bydgoszcz, oraz ich atrakcyjne dla turystów okolice.
Pod koniec grudnia 2007 roku ukazało się drugie, poprawione i uaktualnione wydanie naszego przewodnika po Bydgoszczy, Toruniu i okolicach „BiT. Dwumiasto: Bydgoszcz-Toruń” Przewodnik wydany przy wsparciu i pod patronatem Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego, ma za zadanie promować te dwa piękne miasta i liczne atrakcje znajdujące się w ich okolicach.
2008 roku w wydawnictwie MUZA SA ukazał się nasz przewodnik: „Szlakiem Piastowskim”. Opisaliśmy w nim obiekty znajdujące się na popularnym szlaku, który przemierzany jest zwykle w czasie wycieczek szkolnych, a później zapominany. Tymczasem jest to rejon Polski wyjątkowo bogaty w atrakcje, zasługujący na bliższe i pełniejsze poznanie.
Także w 2008 roku wydawnictwo MUZA SA wydało nasz pierwszy autorski album: „Polska. Piękne kurorty i spa”. Album ukazał się w dwóch wersjach językowych: polsko-angielskiej i polsko-niemieckiej.
2009 roku pozycja ta otrzymała wyróżnienie w konkursie Biblioteki Analiz „Najlepsze publikacje turystyczne 2008 roku” w kategorii „album”.
W 2009 roku ukazał się nasz drugi autorski album: „Polska. Najpiękniejsze zamki”. Zaprezentowaliśmy w nim 30 obiektów, które uznaliśmy za najpiękniejsze i nam najbliższe. W albumie znalazły się m.in.: Warszawa, Kraków, Darłowo, Malbork, Łańcut, Dębno, Łagów i Oporów. Album ukazał się w wersji polsko-angielskiej.
I miejsce www male We wrześniu 2010 roku ukazał się nasz przewodnik „Cystersi w Polsce”, w którym pokazaliśmy ukryty za murami fascynujący świat klasztorów cysterskich. Opisaliśmy w nim miejsca związane z życiem i pracą tajemniczych szarych mnichów.

W październiku 2011 roku nasz przewodnik został  uhonorowany zdobyciem I miejsca w kategorii Przewodników, w czasie XX Ogólnopolskiego Przeglądu Książki Krajoznawczej i Turystycznej, który towarzyszył poznańskim targom Tour Salon.
sladami-wybitnych-polakow W listopadzie 2011 r. ukazał się nasz przewodnik "Śladami wybitnych Polaków". Opisaliśmy w nim miejsca związane z życiem 49 postaci, które w różny sposób zasłużyły się dla Polski. Przybliżyliśmy w nim sylwetki literatów, żołnierzy, naukowców, artystów i ludzi Kościoła. Ostatnią 50 osobą, jest nasz krewny, Władysław Pyczot, który oddał życie za Ojczyznę w czasie Powstania Warszawskiego.